Het eerste Braziliaanse weekend.. - Reisverslag uit Belo Horizonte, Brazilië van Rachel - WaarBenJij.nu Het eerste Braziliaanse weekend.. - Reisverslag uit Belo Horizonte, Brazilië van Rachel - WaarBenJij.nu

Het eerste Braziliaanse weekend..

Blijf op de hoogte en volg Rachel

04 Mei 2014 | Brazilië, Belo Horizonte

Zo! Daar zijn we dan, al een paar dagen in Belo Horizonte. Wat een indrukken al en wat een land. Zo anders, typisch en vreemd, maar ook erg mooi en divers.

De reis hier naar toe is erg soepel verlopen en vrijdag ben ik welkom geheten in Casa Resgata, de Rescue house. Ik heb een eigen kamertje gekregen en al snel was dit mijn huis voor de komende tijd. Hier wonen fulltime de 2 Braziliaanse leiders van dit huis en 4 staff medewerkers (2 Brazilianen, 2 Engelsen). Samen met hen mag ik de komende tijd meewerken in Belo Horizonte.

Dit weekend bestond vooral uit wennen. Omdat vrijdag een nationale feestdag in Brazilië is, waren er geen activiteiten vanuit Casa Resgate. Ik kwam dus aan in alle rust en heb dat dit weekend ook mogen doorzetten. Rustig wennen en de omgeving verkennen, mijn 'jetlag' wegwerken en ontspannen uitpakken, boekjes lezen en in de zon zitten.

Het gaat hier allemaal ook erg relaxed. Als we boodschappen gaan doen, lopen we op ons gemak de straat op, worden we hier een daar aangesproken of nageroepen. Niemand schijnt haast te hebben of ergens heen te moeten. De winkeleigenaren vinden het leuk dat ik nieuw ben en beginnen enthousiast in het Portugees tegen me te praten. Helaas versta ik hier echt nog geen woord van, dus is het vaak meeknikken, lachen en handen-en-voeten werk. Een beetje Portugees leren is dus geen overbodige luxe.. Ik doe mijn best!

Verder heb ik al mogen ervaren dat de buschauffeurs een soort race doen wie van hen het snelste is ongeacht de volle buslading die ze hebben, is het verkeer hier echt een chaos en is de stad een wirwar van straatjes, mensen en winkeltjes. Emoties worden hier lekker vrij geuit, bij elke voetbal-goal gaat er ergens vuurwerk de lucht in en is het geen probleem als alle buren mee kunnen luisteren met jouw gesprekken of muziek. Een mooi land dus! :)

Ik heb al een aantal andere medewerkers mogen ontmoeten en morgen start het echte werk. Ik wordt dan meegenomen de vaste projecten langs en kan ik zien wat ik komende maanden mag gaan doen.
Ik ben erg benieuwd en heb wel zin om aan de slag te gaan na al die ontspannenheid van dit weekend. Dus, tot de volgende keer!

  • 06 Mei 2014 - 21:32

    Annelies Buit:

    Leuk Rachel! Zet em op! Liefs

  • 07 Mei 2014 - 22:03

    Annemieke Vullings:

    Wat spannend allemaal, Rachel! Veel succes en plezier. Het is een ervaring om nooit meer te vergeten!

    P.S.: Ik mis nog een foto van het alumnibureau;-)

  • 10 Mei 2014 - 13:06

    Irene Kooiman:

    Ha Rachel, mooi verslag. Je eerste week zit er nu op. Went het al een beetje? En dat Portugees? Veel mooie ervaringen toegewenst! Liefs en groet.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rachel

Actief sinds 23 April 2014
Verslag gelezen: 309
Totaal aantal bezoekers 3542

Voorgaande reizen:

01 Mei 2014 - 31 Juli 2014

Belo Horizonte - Brazilië

Landen bezocht: